Порше и Тойота са основните фаворити в тазгодишното издание на автомобилното състезание "24 часа на Льо Ман".

Японците спечелиха първите две състезания от световния шампионат за издръжливост на пистите "Силвърстоун" и "Спа", а на предварителния тест в Льо Ман прототипите им окупираха първите три места.

Според повечето специалисти в Порше са пренебрегнали началото на сезона заради по-добрa подготовка за Льо Ман в опит за спечелване на трета поредна победа.

Германската марка ще стартира с два автомобила - с номер 1 ще бъдат пилотите Нийл Яни, Ник Танди и дошлият от Ауди Андре Лотерер, докато с номер 2 ще бъдат Брендан Хартли, Тимо Бернхард и Ърл Бамбър.

За първи път Тойота ще участва с три прототипа - колата с номер 7 ще бъде резервирана за Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Стефан Саразен. 

С номер 8 ще са Себастиан Бюеми, Антъни Дейвидсън и Казуки Накаджима, докато допълнителният прототип с номер 9 ще бъде управляван от Никола Лапиер, Юджи Кунимото и трикратния шампион в WTCC Хосе Мария Лопес, който ще направи своя дебют в 24-часово състезание.

Екипът на Тойота ще се опита да спечели за първи път в историята си, след като през миналата година изпусна победата в последната обиколка. Засега не се очаква дъжд, което означава, че дистанционният рекорд ще бъде под заплаха.

Малките разлики между Порше и Тойота ще мотивират спринтово темпо през цялата дистанция, а най-голямото предизвикателство ще бъде трафикът, защото към обичайните трудности се добавя това, че тази година клас LMP2 ще бъде много по-бърз на правите отсечки заради използването на нови двигатели и шасита. Така задминаването на по-малките прототипи ще бъде изключително сложна задача.

В клас GT Pro интригата също е сериозна. През миналата година спечели Форд с новия си GT модел и американците отново са в ролята на основни фаворити, след като спечелиха на "Силвърстоун".

Главните им съперници ще бъдат Ферари с модела 488 и в по-малка степен Корвет с C7R.

Автомобилите на Форд и Ферари се очаква да имат подчертано предимство заради двигателите си с турбина, докато сред марките, използващи атмосферни агрегати, са Порше и Астън Мартин.

Свободната тренировка и квалификациите ще се проведат на 14 и 15 юни, а стартът на голямото състезание е в събота, 17 юни от 16:00 българско време.